Copywriter vid skrivbord

Frilans-skribent med fokus på SEO

Som skribent har jag både bredd och spetskompetens. Min specialitet som copywriter är att skriva sökmotoroptimerade texter som både uppfyller Googles riktlinjer och är intressanta för dina besökare. Jag är också van att skriva målgruppsanpassade texter för övriga digitala kanaler samt för trycksaker.

Behöver du hjälp med teknisk SEO, strategi och analys kan du anlita mig som SEO-konsult.

Vi tycker samarbetet fungerar mycket bra med allt från dialogen med Optivera till det material vi får och hur våra användare interagerar med de färdiga texterna. Därför kan vi varmt rekommendera Veronica och Optivera för dig som behöver stärka upp med extern produktion av innehåll, som både är användaroptimerat och sökoptimerat.
Citattecken
Christer Pettersson
Chief Customer Acquisition, Bluestep Bank

Tjänster textproduktion

SEO copywriting

SEO-texter

Egentligen finns det inga SEO-texter. Men det finns texter som är skrivna för att erbjuda äkta värde för läsaren och samtidigt är optimerade för att sökmotorer ska förstå hur bra texterna är. Sådana skriver jag. Det är texter som bidrar till bra organisk synlighet under lång tid.

Copywriting

Content writer

Som skribent, eller content writer, skriver jag texter för allt från webbplatser, nyhetsbrev och sociala medier till produktblad och årsredovisningar. Bland mycket annat har jag skrivit om e-handel, resor, skyddsutrustning, privatekonomi och tillverkningsindustri.

Content marketing

Content marketing

Content marketing kan vara ett effektivt sätt att generera leads och affärer. Bra texter är en nyckel till att lyckas. Anlita mig för att få hjälp med textproduktion för din content marketing-strategi.

Penna symboliserar copywriting

Copywriting på engelska

Tack vare 11 års studier och arbete i England är min engelska nära modersmålsnivå. Jag skriver ofta texter på engelska åt mina kunder, på både brittisk och amerikansk engelska.

SEO-texter för människor och sökmotorer

En bra SEO-text är helt enkelt en bra text som hjälper läsaren på något sätt – att välja en produkt, förstå en tjänst eller lösa ett problem. Därför fokuserar jag som SEO-skribent på kvalitet snarare än kvantitet när jag skriver. Jag arbetar enligt Googles riktlinjer för hjälpsamt innehåll för att skapa långsiktiga resultat

Google försöker främja bättre kvalitet på webbinnehåll genom att kontinuerligt uppdatera sina algoritmer för att gynna sidor med vad de kallar hjälpsamt innehåll. Det är en utveckling som har pågått i många år och har fått än mer fokus på senare tid. Innehåll av hög kvalitet ökar alltså chanserna att lyckas med din sökmotoroptimering.

Fokus på kvalitet leder till att jag inte tar betalt per ord, eftersom det är ett arbetssätt som generellt inte främjar kvalitet. En relevant text som fyller sitt syfte för både läsare och avsändare kan kräva en del research. Men är texten bra kan den också vara en långsiktigt lönsam investering, som fortsätter dra in trafik till din webbplats under lång tid. En välskriven, hjälpsam text skapar även en positiv användarupplevelse och kan bidra till att positionera ditt varumärke.

Behöver du även hjälp med att publicera innehåll? Jag är van att arbeta i en rad olika CMS och kan arbeta operativt med att uppdatera din webbplats som webbredaktör.